Mateřská škola nabízí dětem svým prostředím, dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů možnost prožívat pozitivní pocity z činností, které rozvíjí jejich schopnosti, dovednosti, sebevědomí, samostatnost a které jim přinášejí nové poznatky.
Naším záměrem je umožňovat dítěti rozvoj osobnosti v kolektivu dětí v atmosféře bezpečí a pohody. U každého dítěte je brán zřetel na jeho osobnostní schopnosti a dovednosti.
V naší mateřské škole najdete útulné prostředí, během dne rozvíjíme u dětí - citový život dětí, iniciativu, tvořivost, výtvarné dovednosti, pracovní návyky, rozumové schopnosti, paměť a řeč. Upevňujeme zdraví, hygienické návyky, společenské chování, kulturu stolování, vytváříme povědomí o zdraví, ekologii a významu přírody pro život člověka.
Školní vzdělávací program "Svět kolem nás" vychází z Rámcového programu pro předškolní vzdělávání.
Využíváme přírodního prostředí a přímých prožitků dětí.
Třídní vzdělávací program pro rok 2021/2022 "Krok za krokem školním rokem" vychází z provedené analýzy třídy, týká se konkrétní vzdělávací nabídky, konkrétních vzdělávacích činností, které dětem nabízíme v rámci integrovaných bloků. Bloky jsou dále zpracovány do týdenních a čtrnáctitýdenních témat podle ročních období.
V náručí podzimu
- zvykáme si na prostředí MŠ a společnost dětí
- jsme rádi mezi kamarády - poznáváme pravidla vzájemného soužití, učíme se spolupracovat a komunikovat
- poznáváme, co vyrostlo na zahradě, na poli, v lese
- vnímáme změny v přírodě - barvy, počasí, práce lidí
Zima, zima, zima všude je veliká
- povídáme si o čertech a Mikuláši
- vyrábíme dáreček, těšíme se na stromeček, jsme na sebe hodní
- povídáme si o adventní době, příchodu Ježíška, těšíme se na Vánoce
- zjišťujeme, jaký je sníh a co udělá v teple
- poznáváme, co je dobré pro naše zdraví
- povídáme si o zimních sportech, sáňkujeme, bobujeme
- poznáváme, jak je zima krásná, ale i nebezpečná
- víme, jak se správně obléci
- poznáváme lidské tělo a jeho funkce, smysly
Jaro ťuká na vrátka
- všímáme si, jak jaro zdobí svět - sluníčko, květiny, ptáci, další změny a jevy
- kamarádíme se s knížkou, řekneme si, jakou máme nejraději a proč
- učíme se co a jak jezdí, o nebezpečích na silnici
- povídáme si o zvířátkách, květinách
- seznamujeme se s povoláními dospělých
- říkáme si, jak moc potřebujeme maminku a jak ji máme rádi
- seznamujeme se se zvířátky žijícími v zoologické zahradě
Léto to je pohádka
- opakujeme, co jsme se naučili
- poznáváme letní přírodu, život a změny v ní
- povídáme si o naší zemi, víme jak ji chránit a jak o ni pečovat
- sledujeme kolběh vody v přírodě
- slavíme MDD
- radujeme se ze sluníčka, těšíme se na prázdniny
- loučíme se se školáky
Organizace:
Cíle a záměry naší MŠ:
Naším cílem je všestranný rozvoj osobnosti dítěte, další rozvíjení jeho dovedností a vědomostí, adaptace dítěte na nové prostředí.
Chceme, aby čas prožitý v mateřské škole byl pro dítě radostí a příjemnou zkušeností.
Chceme vytvořit prostředí pro navazování nových vztahů mezi dětmi, k okolí, lidem, přírodě.
Snažíme se doplňovat rodinnou výchovu v nabídce:
- pozitivního vidění světa
- získávání samostatnosti
- možnosti učení vzorem a nápodobou
- získávání sociálních zkušeností a kontaktů.
Cílem naší práce je klidné, vyrovnané a spokojené dítě, které když odchází do ZŠ je:
- přiměřeně samostatné
- těší se na nové poznatky
- umí komunikovat s dětmi i dospělými
- má povědomí o základních společenských pravidlech a hodnotách.
Záměry:
Svou pozornost zaměříme na rozvoj vzájemných vztahů, sebeobsluhu, stolování, oblékání, používání WC, rozvoj komunikativních a řečových dovedností, vzájemnou toleranci a respekt, samostatnost atd. Během celého školního roku se budeme věnovat různým činnostem podporující jak výtvarnou, hudební tak i pohybovou aktivitu dětí. Vzdělávání dětí přizpůsobujeme individuálním potřebám a možnostem, zasahující celou osobnost. Nechybí prvky spontánní a řízené aktivity s motivací a podporou chuti k učení.
Komunitní kruh:









