Mami, tati pojď si hrát!
Projekt: Mami, tati pojď si hrát
Cílová skupina: Děti ve věku 2– 4 roky, rodiče
Délka projektu: 1 den
Cíle projektu:
1. Posílení vztahů mezi rodinou a školou: Aktivní zapojení rodičů do her a činností jejich dětí podporuje důvěru a spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou.
2. Sdílení radosti a zážitků: Společné aktivity vytvářejí prostor pro vzájemné sdílení a prohloubení vztahů mezi dětmi, rodiči a pedagogy.
3. Rozvoj otevřené komunikace: Projekt podporuje lepší komunikaci mezi rodiči a učiteli, čímž napomáhá k lepšímu porozumění potřebám dětí.
4. Podpora kreativity a spolupráce: Tvořivá dílna, která je součástí každé návštěvy, posiluje kreativitu, manuální dovednosti a spolupráci mezi dětmi a rodiči.
5. Lepší porozumění vývojovým potřebám dětí: Rodiče mají možnost seznámit se s tím, jaké aktivity a hračky jejich děti baví a co je rozvíjí.
Hlavní téma projektu:
Projekt 'Mami, tati pojď si hrát' se zaměřuje na zapojení rodičů do každodenních aktivit jejich dětí v mateřské škole. Rodiče mají možnost navštívit třídu svých dětí a zúčastnit se her a činností, které děti běžně provozují. Součástí projektu je také tvořivá dílna, kde rodiče a děti společně vytvářejí různé výrobky. Cílem je podpořit vztahy mezi rodinou a školou, sdílet radostné chvíle a vytvořit prostor pro otevřenou komunikaci.
Realizace projektu:
1. Příprava na setkání:
Rodiče jsou předem informováni o termínu projektu a vyzváni, aby si vyhradili čas na návštěvu školky. Pedagogové připraví jednoduché aktivity, které odpovídají věku dětí, a vytvoří příjemné a otevřené prostředí pro interakci mezi dětmi, rodiči a učiteli.
2. Průběh dne:
• Ráno: Přivítání rodičů ve třídě jejich dětí. Děti mohou svým rodičům ukázat své oblíbené hračky, aktivity nebo hry, které mají rády. Rodiče se aktivně zapojují a tráví čas společně s dětmi při hraní.
• Tvořivá dílna: Po hře následuje tvořivá dílna, kde rodiče s dětmi vyrábějí jednoduché výrobky, například malované obrázky, koláže nebo drobné předměty z přírodních materiálů. Tato aktivita posiluje spolupráci, kreativitu a umožňuje sdílení společného zážitku.
3. Závěr dne:
Na závěr si všichni účastníci mohou společně prohlédnout své výrobky a podělit se o dojmy z dopoledne. Tento čas je také vhodný pro krátkou reflexi, kdy děti mohou říct, co se jim nejvíce líbilo. Rodiče mohou s učiteli probrat zkušenosti a pozorování z aktivit svých dětí.
Výstupy:
• Děti si užijí společný čas s rodiči ve školkovém prostředí a cítí podporu a zájem ze strany rodiny.
• Rodiče mají možnost lépe porozumět potřebám a zájmům svých dětí prostřednictvím společných her a tvoření.
• Vztahy mezi rodinami a školkou se posilují a podporuje se otevřená komunikace.
Role pedagoga:
Pedagog funguje jako zprostředkovatel a koordinátor aktivit. Pomáhá při hrách, tvořivé dílně a komunikaci mezi rodiči a dětmi. Pedagog také zajišťuje, aby se všechny děti i rodiče mohli plně zapojit do aktivit.
Hodnocení projektu:
Po skončení projektu proběhne reflexe mezi pedagogy a rodiči. Diskutuje se o tom, jaké aktivity byly nejúspěšnější, jaké bylo zapojení dětí i rodičů a co by se dalo zlepšit pro další setkání. Cílem je zlepšovat spolupráci a vztahy mezi rodinou a školkou.