Mami, tati pojď si hrát!

Projekt: Mami, tati pojď si hrát

Cílová skupina: Děti ve věku 2– 4 roky, rodiče

Délka projektu: 1 den

Cíle projektu:

1. Posílení vztahů mezi rodinou a školou: Aktivní zapojení rodičů do her a činností jejich dětí podporuje důvěru a spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou.

2. Sdílení radosti a zážitků: Společné aktivity vytvářejí prostor pro vzájemné sdílení a prohloubení vztahů mezi dětmi, rodiči a pedagogy.

3. Rozvoj otevřené komunikace: Projekt podporuje lepší komunikaci mezi rodiči a učiteli, čímž napomáhá k lepšímu porozumění potřebám dětí.

4. Podpora kreativity a spolupráce: Tvořivá dílna, která je součástí každé návštěvy, posiluje kreativitu, manuální dovednosti a spolupráci mezi dětmi a rodiči.

5. Lepší porozumění vývojovým potřebám dětí: Rodiče mají možnost seznámit se s tím, jaké aktivity a hračky jejich děti baví a co je rozvíjí.

Hlavní téma projektu:

Projekt 'Mami, tati pojď si hrát' se zaměřuje na zapojení rodičů do každodenních aktivit jejich dětí v mateřské škole. Rodiče mají možnost navštívit třídu svých dětí a zúčastnit se her a činností, které děti běžně provozují. Součástí projektu je také tvořivá dílna, kde rodiče a děti společně vytvářejí různé výrobky. Cílem je podpořit vztahy mezi rodinou a školou, sdílet radostné chvíle a vytvořit prostor pro otevřenou komunikaci.

Realizace projektu:

1. Příprava na setkání:

Rodiče jsou předem informováni o termínu projektu a vyzváni, aby si vyhradili čas na návštěvu školky. Pedagogové připraví jednoduché aktivity, které odpovídají věku dětí, a vytvoří příjemné a otevřené prostředí pro interakci mezi dětmi, rodiči a učiteli.

2. Průběh dne:

• Ráno: Přivítání rodičů ve třídě jejich dětí. Děti mohou svým rodičům ukázat své oblíbené hračky, aktivity nebo hry, které mají rády. Rodiče se aktivně zapojují a tráví čas společně s dětmi při hraní.

• Tvořivá dílna: Po hře následuje tvořivá dílna, kde rodiče s dětmi vyrábějí jednoduché výrobky, například malované obrázky, koláže nebo drobné předměty z přírodních materiálů. Tato aktivita posiluje spolupráci, kreativitu a umožňuje sdílení společného zážitku.

3. Závěr dne:

Na závěr si všichni účastníci mohou společně prohlédnout své výrobky a podělit se o dojmy z dopoledne. Tento čas je také vhodný pro krátkou reflexi, kdy děti mohou říct, co se jim nejvíce líbilo. Rodiče mohou s učiteli probrat zkušenosti a pozorování z aktivit svých dětí.

Výstupy:

• Děti si užijí společný čas s rodiči ve školkovém prostředí a cítí podporu a zájem ze strany rodiny.

• Rodiče mají možnost lépe porozumět potřebám a zájmům svých dětí prostřednictvím společných her a tvoření.

• Vztahy mezi rodinami a školkou se posilují a podporuje se otevřená komunikace.

Role pedagoga:

Pedagog funguje jako zprostředkovatel a koordinátor aktivit. Pomáhá při hrách, tvořivé dílně a komunikaci mezi rodiči a dětmi. Pedagog také zajišťuje, aby se všechny děti i rodiče mohli plně zapojit do aktivit.

Hodnocení projektu:

Po skončení projektu proběhne reflexe mezi pedagogy a rodiči. Diskutuje se o tom, jaké aktivity byly nejúspěšnější, jaké bylo zapojení dětí i rodičů a co by se dalo zlepšit pro další setkání. Cílem je zlepšovat spolupráci a vztahy mezi rodinou a školkou.

Soubory třídního projektu